četrtek, 3. januar 2019

GOVORNI NASTOP


GOVORNI NASTOP – OPIS ZGRADBE

V januarju bomo izvedli govorne nastope. Učenci se na govorni nastop pripravijo doma in temo predstavijo, ko bodo pripravljeni. Učna vsebina: Opis zgradbe. Učenci si izberejo eno zanimivo zgradbo po lastnem izboru: stanovanjska hiša, blok, grad, znamenito znano zgodovinsko zgradbo (piramida, cerkev), iglu, šotor….. Tudi stavbe, ki so namenjene družbenim dejavnostim: trgovski center, opera, športna dvorana, stadion…. Nastop naj bo časovno dolg največ pet minut. Zadnji rok predstavitve je 31. 1. 2019.
Z učenci smo se o pripravi nastopa dogovorili že v šoli, dobili so tudi pisna navodila.

PRIPRAVA IN IZVEDBA:
Nastop pripravijo s pomočjo pripomočkov: najbolje, da izdelajo plakat s slikovnim gradivom iz koledarjev, fotografij, lahko tudi z lastno fotografijo ali narišejo.
Smiselno je, da čim več naloge opravijo sami. Kratka oporna besedila na plakatu naj napišejo sami. (Ni smiselno, da plakat pripravljajo starši). Pri nastopu jim je plakat v oporo; ni potrebno, da se naučijo na pamet. Naučijo se naj le, da bodo govorili tekoče, ne prehitro in dovolj glasno. 

Vsebinsko naj govorni nastop vsebuje:
·         Ime stavbe, kje se nahaja,
·         opis zunanjosti, opis notranjih prostorov,
·         uporabnost, čemu služi, kdo v njej živi,
·         iz kakšnih materialov je zgrajena (ni treba podrobno),
·         ali je imela kakšen pomen v preteklosti, čemu je služila,
·         morda je kakšen zanimiv dogodek povezan s to stavbo (npr. mnogo gradov je danes le še v obliki ruševin),
·         učenec naj na koncu poda še svoje mnenje o predstavljeni stavbi: Kaj mu je ali ni všeč in zakaj, ali bi želel v njej bivati in zakaj? Če je stavbo že obiskal/a, pove, kako se je v njej počutil/a.

Ni obvezno, da besedilo vsebuje vse naštete alineje, odvisno od podatkov, ki bodo na razpolago. Vsebuje naj le bistvene podatke, ne preveč podrobnosti.  

Cilji:
·         Govorno nastopajo z vnaprej napovedano in pripravljeno temo.
·         Po lastni želji spontano govorno nastopajo pred skupino/razredom.
·         Tvorijo smiselno, in zaključeno besedilo.
·         Določajo okoliščine nastanka besedila in ustno povzemajo temo in bistvene podatke.
·         Usvajajo strategije in načela učinkovitega govornega nastopanja.
·         Pred javnostjo govorijo čim bolj razločno, naravno in zborno.
·         Vrednotijo govorni nastop in utemeljijo svoje mnenje.

Govorni nastop bo ocenjen


Ni komentarjev:

Objavite komentar

ČETRTEK IN PETEK; 22. IN 23. 9.

MATEMATIKA DZMAT/1, strani 18, 19, 20, 21 Prostorska orientacija in pogledi iz različnih smeri Preden rešujete vaje v DZ, opazujte podobne p...