SLOVENŠČINA - 2 URI
Branje v nadaljevanjih
Beri z razumevanjem. Preberi en odstavek in pripoveduj, kaj si prebral/a. Glej besedilo v petek, 28. 1.
2. ura
V zvezek abc napiši tri smiselne povedi o vsebini Pike Nogavičke in jo tudi ilustriraj.
SPOZNAVANJE OKOLJA
DZSPO, str: 54 in 55
· SDZ, str. 54
Ogledamo si fotografije v rubriki MOJA SKRINJA ZNANJA
in se ob njih pogovarjamo (glej namig pod pripravo).
· SDZ, str. 55
Preberemo zgornje besedilo.
Povej
Učenci preberejo navodilo in se pogovorijo v parih.
-
Vodimo
pogovor, npr.:
Kaj praznujemo 8. februarja?
Kako praznujemo slovenski kulturni praznik na naši šoli?
Kako praznujete slovenski kulturni praznik doma?
Zakaj ga praznujemo?
Katere prireditve se pogosto odvijajo ob tem prazniku?
Kje je osrednja državna prireditev?
Kateri kulturni umetniki se predstavljajo?
Katere kulturne ustanove poznate?
Zakaj je bil France Prešeren za Slovence pomemben?
- V časopisih in na spletu poiščemo gradivo, povezano s
slovenskim kulturnim praznikom (članki, vabila na semanji dan v Kranju …).
Aktivna naloga
Učencem damo izziv, naj doma
povprašajo družinske člane in najdejo slovenski kovanec za 2 €. Opozorimo jih,
da morajo denar po opravljeni nalogi vrniti lastniku in da morajo pri ravnanju
z denarjem vedno paziti na higieno rok.
1. naloga
Učenci preberejo navodilo in
odgovorijo na vprašanje.
Preverimo pravilnost odgovorov.
2. naloga
Preberemo navodilo.
Učencem ponudimo zemljevid Ljubljane
in dostop do svetovnega spleta, da lahko sami raziskujejo.
Učenci na šolsko tablo zapisujejo,
kaj vse se imenuje po Francetu Prešernu.
Preverimo pravilnost rešene naloge.
Aktivna naloga
Učenci preberejo navodilo. V parih se
pogovorijo, na kakšne načine bi lahko opravili to nalogo.
Pari o svojih idejah poročajo učitelju
in sošolcem.
Skupaj ugotovijo, da lahko brskajo po
spletu, vprašajo starejše ljudi, poiščejo podatke v knjigah … Razdelijo si delo
in opravijo nalogo.
·
Pesem
Lipica
Učenci sedejo v krog. Preberemo pesem Lipica.
Stoji,
stoji tam lipica,
pod lipo
hladna senčica,
pod lipo
miza kamnata,
na štiri
vogle rezana.
Stolov
dvanajst okrog stoji,
na njih
sede fantje mladi.
In prileti
tja ptičica,
predrobna
tica ščinkovka.
Usede se na
lipico,
zapoje lepo
pesmico.
Vodimo pogovor, npr.:
Kaj ste poslušali?
Kako se imenuje umetnik, ki piše pesmi? Povemo, da je pesem
Lipica napisal pesnik France Prešeren.
·
Pesnik
France Prešeren
Učencem razdelimo knjige s pesmimi Franceta Prešerna.
Naročimo, naj si jih ogledajo, preberejo naslov na
naslovnici, ime avtorja, ime ilustratorja.
Vodimo pogovor, npr.:
Kakšen je naslov knjige?
Kdo je avtor? Kaj veste o pesniku Francetu Prešernu?
Preberite naslove pesmi v knjigi.
V knjigi Poezije poiščemo Zdravljico in jo preberemo.
Zakaj je Zdravljica za Slovence pomembna?
Pomembno: Učencem naročimo, naj prinesejo stare
predmete, fotografije/slike starih hiš, posnetke stare glasbe ...
Reši.
Na sliki je ___________________________.
Je pomemben slovenski __________________________.
Njegove pesmi so zbrane v zbirki _________________
Napiši tri povedi o pesniku Francetu Prešernu.
ZDRAVLJICA
Prijatlji! odrodile
so trte vince nam sladkó,
ki nam oživlja žile,
srce razjásni in oko,
ki utopi vse skrbi,
v potrtih prsih up budi!
Ni komentarjev:
Objavite komentar