nedelja, 30. januar 2022

PONEDELJEK, 31 .1. 2022

SLOVENŠČINA - 2 URI

Branje v nadaljevanjih

 Beri z razumevanjem. Preberi en odstavek in pripoveduj, kaj si prebral/a. Glej besedilo v petek, 28. 1.

2. ura 

V zvezek abc napiši tri smiselne povedi o vsebini Pike Nogavičke in jo tudi ilustriraj. 

SPOZNAVANJE OKOLJA

DZSPO, str: 54 in 55

·     SDZ, str. 54

Ogledamo si fotografije v rubriki MOJA SKRINJA ZNANJA in se ob njih pogovarjamo (glej namig pod pripravo).

 

·       SDZ, str. 55

Preberemo zgornje besedilo.

 


Povej

Učenci preberejo navodilo in se pogovorijo v parih.

 

-        Vodimo pogovor, npr.:

Kaj praznujemo 8. februarja?

Kako praznujemo slovenski kulturni praznik na naši šoli?

Kako praznujete slovenski kulturni praznik doma?

Zakaj ga praznujemo?

Katere prireditve se pogosto odvijajo ob tem prazniku?

Kje je osrednja državna prireditev?

Kateri kulturni umetniki se predstavljajo?

Katere kulturne ustanove poznate?

Zakaj je bil France Prešeren za Slovence pomemben?

 

- V časopisih in na spletu poiščemo gradivo, povezano s slovenskim kulturnim praznikom (članki, vabila na semanji dan v Kranju …).

 


  Aktivna naloga

 

Učencem damo izziv, naj doma povprašajo družinske člane in najdejo slovenski kovanec za 2 €. Opozorimo jih, da morajo denar po opravljeni nalogi vrniti lastniku in da morajo pri ravnanju z denarjem vedno paziti na higieno rok.

 

1. naloga

Učenci preberejo navodilo in odgovorijo na vprašanje.

Preverimo pravilnost odgovorov.

2. naloga

Preberemo navodilo.

Učencem ponudimo zemljevid Ljubljane in dostop do svetovnega spleta, da lahko sami raziskujejo.

Učenci na šolsko tablo zapisujejo, kaj vse se imenuje po Francetu Prešernu.

Preverimo pravilnost rešene naloge.

 


   Aktivna naloga

Učenci preberejo navodilo. V parih se pogovorijo, na kakšne načine bi lahko opravili to nalogo.

Pari o svojih idejah poročajo učitelju in sošolcem.

Skupaj ugotovijo, da lahko brskajo po spletu, vprašajo starejše ljudi, poiščejo podatke v knjigah … Razdelijo si delo in opravijo nalogo.

 

·     Pesem Lipica

Učenci sedejo v krog. Preberemo pesem Lipica.

Stoji, stoji tam lipica,

pod lipo hladna senčica,

pod lipo miza kamnata,

na štiri vogle rezana.

Stolov dvanajst okrog stoji,

na njih sede fantje mladi.

In prileti tja ptičica,

predrobna tica ščinkovka.

Usede se na lipico,

zapoje lepo pesmico.

 

Vodimo pogovor, npr.:

Kaj ste poslušali?

Kako se imenuje umetnik, ki piše pesmi? Povemo, da je pesem Lipica napisal pesnik France Prešeren.

 

·     Pesnik France Prešeren

Učencem razdelimo knjige s pesmimi Franceta Prešerna.

Naročimo, naj si jih ogledajo, preberejo naslov na naslovnici, ime avtorja, ime ilustratorja.

Vodimo pogovor, npr.:

Kakšen je naslov knjige?

Kdo je avtor? Kaj veste o pesniku Francetu Prešernu?

Preberite naslove pesmi v knjigi.

V knjigi Poezije poiščemo Zdravljico in jo preberemo.

Zakaj je Zdravljica za Slovence pomembna?

 

Pomembno: Učencem naročimo, naj prinesejo stare predmete, fotografije/slike starih hiš, posnetke stare glasbe ...

                  






Reši.

Na sliki je ___________________________.

Je pomemben slovenski __________________________.

Njegove pesmi so zbrane v zbirki _________________

Napiši tri povedi o pesniku Francetu Prešernu.

                   

 ZDRAVLJICA


Prijatlji! odrodile
so trte vince nam sladkó,
ki nam oživlja žile,
srce razjásni in oko,
ki utopi vse skrbi,
v potrtih prsih up budi!

Ni komentarjev:

Objavite komentar

ČETRTEK IN PETEK; 22. IN 23. 9.

MATEMATIKA DZMAT/1, strani 18, 19, 20, 21 Prostorska orientacija in pogledi iz različnih smeri Preden rešujete vaje v DZ, opazujte podobne p...