ponedeljek, 14. marec 2022

torek, 15. 3. 2022

 SLOVENŠČINA

DZ SLJ, STR: 25

Učni listi – vprašanja za ustne in pisne odgovore s strani 24 in 25.

 Izberejo si 5 vprašanj in nanje idgovorijo v celih povedih, potem, ko preberejo in razložite tudi neznane pojme.


1.     Katere ptice so ptice selivke?

2.     Poimenuj najbolj znane ptice selivke.

3.     Kako se obnašajo, ko se dnevi krajšajo in noči daljšajo?

4.     S čim se hranijo ptice selivke?

5.     Zakaj odletijo v toplejše kraje?

 

 

1.     Kam uvrščamo bele štorklje?

2.     Zakaj se selijo v Afriko?

3.     Kdaj se selijo v Afriko?

4.     Kdaj se vrnejo nazaj?

5.     Kam se vrnejo?

6.     V čem se vrnitev samcev razlikuje od vrnitve samic?

7.     Kje gnezdijo bele štorklje?

8.     Zakaj nekatere štorklje ostajajo v Sloveniji in se ne selijo v tople kraje?

 

 


SPOZNAVANJE OKOLJA

SPOZNAVANJE OKOLJA

DZMAT, str: 67, samo prva naloga

 

SPOZNAVANJE OKOLJA

 

Učni sklop:

POMLAD

Učna enota:

SADNO DREVO

 

Učni cilji:

·       Učenci opredeljujejo spremembe sadnega drevesa v različnih letnih časih.

·       Prepoznajo in poimenujejo nekatere rastline.

·       Poiščejo razlike in podobnosti med rastlinami.

 

Učne metode:

·       verbalno-tekstualna – razlaga, razgovor, pripovedovanje, poslušanje, poročanje, grafično delo, branje, pisanje, opazovanje

·       demonstrativno-ilustracijska – prikazovanje oz. demonstracija

·       eksperimentalna – eksperimentiranje

·       izkustveno učenje – igra, praktično delo

 

Učne oblike:

·       frontalna

·       individualna

·       skupinska

·       delo v dvojicah

Učni pripomočki: SDZ/67, U/59, cvetoče vejice sadnih dreves, listki z napisanimi opravili sadjarja

 

POTEK UČNE URE

·       U, str. 59

Vodimo pogovor, npr.:

Sadno drevo jeseni

Opišite drevo.

Ali na vseh drevesih plodovi dozorijo istočasno?

Ali so vsi plodovi na drevesu povsem enaki? V čem se razlikujejo?

Kako shranjujemo plodove sadnih dreves?

Sadno drevo pozimi

Opišite drevo.

Kaj pomeni, da sadno drevo pozimi počiva?

Ali ima drevo liste, cvetove, plodove?

Sadno drevo spomladi

Opišite drevo.

Kakšne barve so cvetovi na drevesu?

Kako se to drevo imenuje? Kako veste?

- Učenci predvidevajo, kakšno bo drevo poleti.

Sadno drevo poleti

Opišite drevo.

Iz česa so se razvili sadeži?

Kakšne sadeže poznamo?

Kaj pomeni, da so sadeži še nezreli?

- Učenci preberejo besedilo na drugi pasici.

Kako imenujemo osebo, ki skrbi za sadovnjak? Kaj dela?

 

·       Igra: pantomima – opravila v sadovnjaku

Šest učencev pokličemo k tabli. Vsak dobi svoj listek z opravilom v sadovnjaku. S pantomimo prikažejo delo sadjarja. Prikažejo npr. škropljenje, obrezovanje, okopavanje.

Ostali ugotovijo, katero delo in katera orodja so sošolci prikazali.

Vodimo pogovor:

Zakaj sadjarji obrezujejo, okopavajo, gnojijo?

Zakaj sadjari pogosto škropijo drevje?

Za koga je to pogosto usodno?

Opomba: Učence opozorimo na škodljivost pesticidov, herbicidov in posledice za

nekatere živali. Opozorimo na nujnost umivanja sadežev, preden jih zaužijemo.

 

·     Cvetoča vejica sadnega drevesa

- Ogledamo si cvetoče vejice sadnih dreves, ki smo jih nabrali na opazovalnem sprehodu.

Učenci primerjajo cvetove, veje, liste. Če je v okolici šole sadovnjak oz. sadno drevo, je primerneje, da si ogledamo cvetoče sadno drevo v naravi.

Vodimo pogovor, npr.:

Kaj je značilno za sadovnjak?

Naštejte sadna drevesa in njihove plodove.

Kaj se dogaja s sadnimi drevesi spomladi?

Zakaj cvetijo?

- Ogledamo si cvetočo vejico.

Ali drevesa cvetijo, preden povsem razvijejo liste?

Zakaj listi v času cvetenja še niso povsem razviti? (Lažje opraševanje in boljša vidnost cvetov.)

Koliko časa cvetijo drevesa? Čemu?

Kdo oprašuje cvetove dreves?

Zakaj je pomembno opraševanje?

- Ogledamo si fotografije različnih sadnih dreves.

Ali so vsi cvetovi sadnih dreves enakih barv?

 Aktivna naloga

Preberemo navodilo in učence spodbudimo, naj nalogo opravijo, ko bodo imeli priložnost.

 

·     SDZ, str. 67

1. naloga

Učenci samostojno preberejo navodila in rešijo nalogo.

Skupaj preverimo rešitve.



 MATEMATIKA

DZMAT str: 48

·     Merjenje dolžine z nestandardno (relativno) mersko enoto

Učenci naj ocenijo, koliko pedi je visoka miza. Nato izmerijo višino mize s pedmi. Primerjajo oceno in meritev.

- Podlaket

Izberite si predmet, ki ga boste merili z NESTANDARDNO MERSKO ENOTO.

Najprej bodo ocenili, koliko podlakti je dolga tabla, in v preglednico vpisali število podlakti. Nato bodo dolžino table izmerili in v preglednico vpisali število podlakti.

 

 

ŠTEVILO PODLAKTI

 

UČENCI, UČITELJICA

OCENA

 

MERITEV

 

JAZ

 

 

SOŠOLEC

 

 

SOŠOLKA

 

 

UČITELJICA

 

 

 

Izvedemo dejavnost. Primerjamo ocene in meritve. Učenci pojasnijo, zakaj nismo vsi namerili enako. 

Ugotovitev: Povzamemo: Meritve so različne zato, ker nismo merili z enako dolgimi podlaktmi.

·     SDZ 2, str. 48

1. naloga

Učenci preberejo navodilo in si ogledajo nalogo. Povejo, kako bodo nalogo rešili. Opozorimo jih, da morajo vrednost najprej oceniti, šele nato izmeriti.

Spremljamo delo učencev in po potrebi pomagamo.

Samostojno rešujejo nalogo.

Preberejo navodilo na svetli pasici.

Pregledamo rešitve.

2. naloga

Učenci nalogo rešijo v parih.

Poročajo pred razredom.

DN: RAČUNI, PREPIŠI RAČUNE V KARO ZVEZEK

          78 + 2 =  

        21 +  9 =

        46 + 4 =

         94 + 4 =

        52 + 5 =

        40 + 7 =

        61 + 7 =

        86 + 3 =

        54 + 0 =

Ni komentarjev:

Objavite komentar

ČETRTEK IN PETEK; 22. IN 23. 9.

MATEMATIKA DZMAT/1, strani 18, 19, 20, 21 Prostorska orientacija in pogledi iz različnih smeri Preden rešujete vaje v DZ, opazujte podobne p...