nedelja, 10. oktober 2021

11. 10. 2021

 

Ponedeljek, 11. 10. 2021

SLOVENŠČINA

SDZ/1,str: 32 in 33. Romana ali Ana ti bosta namestili film iz elektronskega učbenika.

·        Ogledate si film na projekciji.

·        Pozorno poslušajo in opazujejo.

·        Predvajate še enkrat.

·        Nato rešujete vprašanja v DZ.

Učni sklop:

JESEN

Učna enota:

Z DEDKOM V GOZD – poslušanje, gledanje neumetnostnega besedila

 

Učni cilji:

Učenci pozorno poslušajo, gledajo posneto neumetnostno besedilo.

Določajo okoliščine nastanka besedila in sporočevalčevega namena.

Vrednotijo zanimivost, resničnost, razumljivost in uporabnost besedila ter utemeljujejo svoje mnenje.

Povzamejo temo in bistvene podatke ter njihovo pomensko povezanost.

Izražajo svoja občutja med poslušanjem, gledanjem.

Vrednotijo svojo zmožnost poslušanja, gledanja in načrtujejo, kako jo bodo izboljšali.

 

Učne metode:

·    verbalno-tekstualna – razlaga, razgovor, pripovedovanje, poslušanje, poročanje, grafično delo, branje, pisanje, opazovanje

·    demonstrativno-ilustracijska – prikazovanje oz. demonstracija

·    eksperimentalna – eksperimentiranje

·    izkustveno učenje – igra, praktično delo

 

Učne oblike:

·      frontalna

·      individualna

·      skupinska

·      delo v dvojicah

Učna pripomočka:  SDZ 1/32, 33, posnetek Z dedkom v gozd

 

POTEK UČNE URE

 

Pregledamo domačo nalogo.

 

Igra: Pantomima

Učence razdelimo v skupine.

Povemo navodilo: En izmed članov skupine z gibi prikaže gozdno žival. Ostali člani skupine ugibajo, katero žival prikazuje.

Učenci se igrajo igro.

 

·     Prvo poslušanje, gledanje

Pred poslušanjem, gledanjem

Napovemo, da si bomo ogledali posnetek z naslovom Z dedkom v gozd.

Vprašamo: Kaj bo tema posnetka? Kdo bo na posnetku? Kje se bo posnetek dogajal? Kaj meniš, da se bo zgodilo?

Ponovimo pravila gledanja in poslušanja.

Poslušanje, gledanje

Učenci si pozorno ogledajo posnetek.

Po poslušanju, gledanju

a)     Učenci ustno vrednotijo razumljivost, zanimivost in resničnost posnetka, utemeljujejo svoje mnenje.

Spodbudimo učence z vprašanji, npr.

Je besedilo razumljivo?

Se vam je zdelo besedilo težko? Zakaj?

Ali je besedilo zanimivo? Kaj se posebej? Zakaj?

Ali je besedilo resnično? Kako veste?

b)     Učenci povedo svoje mnenje o posnetku in pripovedujejo o svojih izkušnjah, povezanih s tem posnetkom.

Spodbudimo učence z vprašanji, npr.

Ste vedeli, kako se zaščitimo pred klopi in zakaj?

Ste vedeli, da obstaja gozdna kopalnica?

Ste že kdaj opazili na drevesu ščetino divjega prašiča?

Ste že kdaj opazili ležišče katere izmed živali v gozdu? Katere?

Kaj vam je bilo na posnetku najbolj všeč?

Koliko ljudi je nastopalo na posnetku?

 

·     Drugo poslušanje, gledanje

Pred poslušanjem, gledanjem

Preverimo razumevanje nekaterih besed iz posnetka.

Napovemo, da si bomo ponovno ogledali posnetek.

Opozorimo jih, naj pozorno spremljajo dogajanje v gozdu.

Poudarimo, da bodo po ogledu reševali naloge v delovnem zvezku.

Poslušanje in gledanje

Učenci si pozorno ogledajo posnetek.

Po poslušanju, gledanju

c)  Učenci povzamejo temo in bistvene podatke ter njihovo povezanost.

Spodbudimo učence z vprašanji, npr.

Kdo je obiskal Lana?

Kaj si je Lan oblekel in zakaj?

Kam sta se odpravila Maja in Lan?

Kdo jih je čakal v gozdu?

Zakaj sta bila pozna?

Kaj je imel Lan okoli vratu?

Kaj jima je dedek najprej pokazal v gozdu?

Katere gobe so našli v gozdu?

Zakaj se je Maja ustrašila ob besedi lisička?

Sta imela košaro za nabiranje gob s seboj?

Kje leži srna? Kakšno je njihovo ležišče?

Kaj je kaluža? Katere živali jo uporabljajo in zakaj?

Katere dve vrsti dreves sta bili omenjeni na posnetku?

Kateri dve stavbi so našli v gozdu?

Čemu je namenjena opazovalnica in čemu krmišče?

Kdaj in s čim hranijo živali?

Zakaj nastavljajo hrano živalim?

d)   Učenci pripovedujejo o svojih občutjih.

Spodbudimo učence z vprašanji, npr.

Kako ste se počutili, ko ste poslušali in gledali posnetek? Kateri dogodek vam je ostal najbolj v spominu? Zakaj?

·     SDZ 1, str. 32, 33

1.−5.  naloga

Učenci preberejo navodila.

Samostojno rešujejo naloge.

Učencem naročimo, da si razlago za oranžno zapisane besede ogledajo v slikovnem slovarju.

Spremljamo delo, po potrebi pomagamo in svetujemo.

Preverimo rešitve.

e)     Učenci vrednotijo svojo zmožnost poslušanja in gledanja in načrtujejo, kako jo bodo

izboljšali.

Spodbudimo učence z vprašanji, npr.

Ste zadovoljni z današnjim dosežkom pri reševanju nalog po poslušanju, gledanju?

Utemeljite odgovor.

Pri kateri nalogi ste naredili največ napak? Ali veste, zakaj ste naredili napake?

Pogovorimo se glede na napake, ki so jih naredili pri posamezni nalogi. Povemo, da:

-  je 1. naloga zahtevala natančno gledanje.

-  je 2. naloga zahtevala natančno poslušanje in gledanje.

-  je 3. naloga zahtevala natančno gledanje in zapomnitev zapovrstja dogajanja na posnetku.

-  sta 4. in 5. naloga sta zahtevali zapomnitev podatkov.

Kako bi pomanjkljivosti lahko odpravili pri naslednjem poslušanju, gledanju?

 

·  Učencem povemo, da bodo iskali besede za živali (rastline, predmete, osebe …). To bodo

naredili tako, da bodo povedali žival (rastlino, predmet …) na določen začetni glas takrat,

ko bodo prejeli žogico.

Predstavimo potek igre, npr. Iščemo žival, ki ima na začetku glas R. Vržemo žogico

učencu, ki pove žival. Igro nadaljujemo tako, da prejemnik žogice pove novo navodilo.

 

·     Povemo, da bomo spoznali malo tiskano črko a. Napišemo jo na tablo v paru z veliko tiskano črko A a.

Opazujejo črki v paru in ugotavljajo podobnosti/razlike.

Predstavimo poteznost pisanja male tiskane črke a.

Malo tiskano črko zapisujejo v zdrob/ mivko, na papir z različnimi pisali, pišejo po klopi, zraku …

 

2. URA - Zapis male tiskane črke a v zvezek ABC

Opazujejo par črk A a. S prstom potujejo po mali tiskani črki a. Opozorimo jih na pomen

pisanja po narisanih potezah.

Napišejo črko a v DZO. Spomnimo jih na ustrezno smer pisanja, spretno in pravilno rabo

pisala, pozorni naj bodo na pravilno sedenje. Pazijo naj na razmik med črkami, obliko in

velikost črk …

·     Pisanje male tiskane črke vadijo v zvezek za slovenščino.

Učence opazujemo in jih spodbujamo, da pri pisanju upoštevajo poteznost pisanja, da pravilno držijo pisalo, da pravilno sedijo, da delajo razmik med črkami, da imajo črke pravilno obliko in velikost, da se pravilno orientirajo na listu in v črtovju.

 

SPOZNAVANJE OKOLJA

DZSPO, str: 18 in 19. Str. 19 naredite toliko, kot vam bo uspelo. Nalogo 2, str: 19 naredijo za DN. Pri uri se pogovorite in podate navodila.

Uvodni del

Delo ob elektronskem SDZ-ju

·     SDZ 1, str. 17

Ogledamo si fotografije v rubriki MOJA SKRINJA ZNANJA … in se ob njih pogovarjamo (glej namig pod pripravo).

 

MOJA POT V ŠOLO

·       ZA, str. 5

Učenca v paru pogledata svojo domačo nalogo* v ZA str. 5. in primerjata odgovore.

 

Opomba*: Opazovalni sprehod lahko opravijo tudi skupaj z učiteljico pri uri ŠPO.

 

·     SDZ, str. 18

Povej

 

Učenci v parih ugotavljajo, če so na poti v šolo videli enake prometne znake, če so prišli v šolo na enak način, če so prešteli enako semaforjev in prehodov za pešce …

 

1.     naloga

Prvi stolpec v tabeli reši učenec individualno.

      Sošolci si rešitve poročajo v paru in vsak izpolni še drugi stolpec.

 

Povej  

 

Pari poročajo o nevarnostih na poti v šolo in skupaj z učiteljem iščejo rešitve.

Opomba: Učitelj se lahko namesto za delo v paru odloči tudi za delo v skupini.

                      

Naredi:

 

Frontalno si ogledajo prikaz pravilnega prečkanja ceste in ga izvedejo v spremstvu učitelja. To lahko storijo na cesti, na hodniku ali pri uri, ko bodo izdelovali model prometa v okolici šole.

 

 

 

 

SPOZNAVANJE OKOLJA

 

Učni sklop:

V PROMETU

Učna enota:

OBNAŠANJE V VOZILIH

 

Učni cilji:

·       Učenci poznajo in upoštevajo pravila obnašanja v različnih prevoznih sredstvih.

 

 

Učne metode:

·       verbalno-tekstualna – razlaga, razgovor, pripovedovanje, poslušanje, poročanje, grafično delo, branje, pisanje, opazovanje

·       demonstrativno-ilustracijska – prikazovanje oz. demonstracija

·       eksperimentalna – eksperimentiranje

·       izkustveno učenje – igra, praktično delo

 

Učne oblike:

·       frontalna

·       individualna

·       skupinska

·       delo v dvojicah

Učni pripomočki:

SDZ/19, posnetek Kolo v prometu

 

POTEK UČNE URE

Uvodna igra

·       Igra: Vozniki avtomobilov

Učencem povemo, da so vozniki avtomobilov, da vsak »vozi« svoj avto po učilnici. Med vožnjo naj bodo pozorni, kaj se dogaja.

Učenci »vozijo« avtomobile prosto po razredu 1 minuto.

Pozovemo »voznike«, da parkirajo svoje avtomobile.

Učencem povemo, kako se srečujeta dve vozili, da lahko prehitevajo le po levi strani in da se med vožnjo ne smejo zaletavati. Učenci spet vozijo 1 minuto.

Po končani drugi vožnji se pogovorimo, kakšna je bila razlika med prvo in drugo vožnjo. Ugotovijo, da je bila druga vožnja prijetnejša in varnejša, ker smo postavili določena pravila. Tudi v prometu zato veljajo pravila.

 

·       Ogled filma: Kolo v prometu

Na Lilibi.si/šolska ulica/spoznavanje okolja/promet/film/kolo v prometu si lahko ogledamo film.

  Po ogledu vodimo pogovor, npr.

S kakšnim prevoznim sredstvom se je vozil deček?

Na kaj je očka opozarjal fanta?

Kaj mora fant na kolesu spoštovati?

Zakaj potrebujemo pravila?

Ali za vse voznike prevoznih sredstev veljajo enaka pravila?

Kako ravnamo v avtobusu, kombiju? Ali moramo biti tudi tu privezani?

Kako ravnamo na vlaku, letalu?

   

·       SDZ, str. 19

Učenci samostojno preberejo besedilo zgoraj in besedilo v oblačkih na fotografiji in se o tem pogovorimo.

Učence vprašamo, kako vemo, kaj smemo in česa ne smemo početi v avtobusu kot potniki. Pogovor napeljemo na pomen piktogramov.

1. naloga

Preberemo navodila.

Pogovorimo se o pomenu piktogramov v nalogi.

Učenci rešijo nalogo.

Pogovorimo se o različnih rešitvah.

2. naloga

Preberemo navodilo.

Učenci rešijo nalogo.

Pogovorimo se o rešitvah.

 

 

 

 


Ni komentarjev:

Objavite komentar

ČETRTEK IN PETEK; 22. IN 23. 9.

MATEMATIKA DZMAT/1, strani 18, 19, 20, 21 Prostorska orientacija in pogledi iz različnih smeri Preden rešujete vaje v DZ, opazujte podobne p...